Hlavné problémy, ktorým deti čelia v základných školách

Niektoré deti v základných školách majú svoje problémy. Netreba ich zanedbávať, lebo môžu emočne silne pôsobiť na dieťa.

Janko má iPhone, môžem ho dostať aj ja?

Sociálne porovnávanie je jedným z mnohých faktorov ako si deti vytvárajú svoju identitu od veľmi mladého veku. Deti však majú ťažký čas rozlišovať medzi potrebami a chceniami. Cítia, že musia mať to, čo majú ich rovesníci. V skutočnosti sa môžu cítiť nedostačujúci, ak to vyzerá tak, že nespĺňajú štandardné sociálne potreby.

Riešenie: Nikdy neignorujte žiadosti dieťaťa, lebo si môže myslieť, že jeho potreby nie sú dôležité pre vás. Naučte deti, že nepotrebujú a nemusia mať všetko, čo majú ich rovesníci. Môžete povedať niečo ako: „Viem, že sa cítiš byť frustrovaný, lebo nemáš iPod, ale máme televízor a môžeme spolu pozerať filmy. Mám rada tento spoločne strávený čas.“

Vaše dieťa zosmiešňuje ostatných

Deti zosmiešňujú ostatných z rôznych príčin. Deti, ktoré zosmiešňujú majú nízke vzdelanie a risk neskôr dostať depresie. Toto agresívne konanie ich môže neskôr dať do pozície fajčiara, drogovo závislého človeka, alebo sa z nich môže stať kriminálnik.

Riešenie: Zostaňte pokojní, pretože tieto deti sú veľmi agresívne a potrebujú vidieť iný príklad. Vyhľadajte odborného lekára, ktorý vám pomôže zvládnuť danú situáciu. Pokúste sa znížiť pozeranie kriminálok alebo hranie agresívnych hier.

Nechcem ísť dnes do školy… Som zdesený!

Tieto deti môžu byť introvertmi, pasívnymi, keď prichádzajú ku konfliktom. Po čase si môžu o sebe myslieť, že sú slabé a bez pomoci a to vedie k zníženiu sebavedomia a k depresii.

Riešenie: Buďte trpezliví k svojim deťom. Môže im trvať dlhšie, kým sa otvoria a začnú hovoriť o svojom probléme. Môžete sa porozprávať s učiteľom.

Som najhorší v škole… Prosím, nebuď nahnevaný!

Niektorí rodičia si myslia, že ak budú svoje deti volať „lenivými“ alebo „hlupákmi“, bude ich to motivovať. Opak je pravdou.

Riešenie: Rodičia by sa mali spýtať detí, aké pocity v nich vyvoláva to, že sú najhoršími v škole. Nemali by odsudzovať zatiaľ, kým nezískajú dôveryhodné informácie, prečo je tomu tak.

Autor: Valéria Osztatná Loomis, fotografia: © bigstockphoto

Ohodnotiť článok
[Spolu: 1 Priemer: 5]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *